اطلاعيه
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 37
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 436
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

براي پاسخ به سوال بازاريابي محتوا چيست بايد به تعريف بازاريابي و محتوا پرداخت و سپس بازاريابي محتوا را تعريف كرد و اصول و روشهاي بازاريابي محتوا را ذكر كرد. اما با توجه به اينكه در مقاله بازاريابي ايميلي چيست؟ بازاريابي را تعريف كرده ايم، و در مقاله هاي چگونه استراتژي بازاريابي محتوا موفق اجرا كنيم؟ و چگونه با استفاده از بازاريابي محتوا برند خود را بشناسانيم؟ با اصول بازاريابي محتوا آشنا شده ايم. بجاي پرداختن به مقدمات در اين مقاله سعي خواهيم كرد كه نكات جديدي در باره بازاريابي محتوا ارائه دهيم. نكاتي كه به موفقيت بازاريابي محتوا كمك كند و تصميم گيري براي سياست گذاري بازاريابي محتوا را ساده تر كند. براي بهره مندي از اين مقاله پيشنهاد ميدهيم مقالات ذكر شده در بالا را ابتدا مطالعه فرمائيد. در مقاله حاضر از مقدماتي مانند نحوه ايجاد مطلب براساس سئو و مانند آن بدليل اجتناب از تكرار مكرارت صحبتي به ميان نيامده است. ولي اين امر به معني كم اهميت بودن اين موارد، در بازاريابي محتوا نيست. بلكه ما انتظار داريم كه علاقه مندان به اين مبحث اين مقدمات را در مقالات بالا مطالعه نموده و سپس اين مقاله را مطالعه نمايند. بازاريابي محتوا چيست
محتوا كليه مطالب يك طراحي سايت در تهران را از متن، عكس، ويدئو، كالا، خدمات را شامل ميشود. بازاريابي محتوا به معني يافتن مخاطب علاقه مند به اين مطالب با اولويت تمايل به خريد كالا و خدمات سايت ميباشد. مثال يك سايت آموزشي ميتواند بينندگاني داشته باشد كه از آموزش هاي رايگان آن سايت استفاده مي كنند. ولي بدون داشتن مخاطباني كه حاضر به پرداخت هزينه بابت آموزش هاي پولي سايت باشد. تداوم حيات سايت غير ممكن است. شايد بهترين مثال براي بازاريابي محتوا سايت هاي ارائه دهنده فيلم باشد، اين سايت ها امروزه آنچنان زياد شده اند كه مخاطب بخوبي ميداند، اگر سايتي فيلمي را براي فروش گذاشته است، ميتوان آن فيلم را در سايت ديگري رايگان دريافت كرد. به اين ترتيب اين سايت ها يكي بعد از ديگري ايجاد و يكي بعد از ديگري برشكسته ميشوند. امروزه اين سايت ها براي كسب درآمد به گرفتن تبليغات روي آورده اند و از دريافت هزينه بابت فروش فيلم صرف نظر كرده اند. گاهي رقباي ما در يك صنعت چنان مبتديانه عمل مي كنند. كه امكان كسب هر گونه درآمدي را منتفي مي كنند. اين امر از مواردي است كه قبل از شروع يك سايت بايد به آن بيانديشيد. زيرا كه اگر نتوانيد از محتواي خود درامد كسب كنيد. بايد برنامه اي براي گرفتن تبليغات داشته باشيد. سوال، در مثال سايت هاي عرضه كننده فيلم چگونه ميتوان با بازاريابي محتوا فيلم هاي عرضه شده در سايت را به فروش رساند؟ پاسخ به اين سوال ميتواند براي ساير محتواها نيز ما را راهنمايي كند.1- يك سايت فيلم دو دسته مخاطب ميتواند داشته باشد:دسته اول مخاطباني كه براي سرگرمي ميخواهند فيلم تماشا كنند.دسته دو مخاطباني كه بصورت حرفه اي و تخصصي فيلم تماشا مي كنند.2- تهيه فيلم هايي براي هر دو دسته مخاطب، كه در سايت هايي رايگان يافت نمي شود.3- تبليغ فيلمها در شبكه هاي اجتماعي و يافتن مخاطبان فيلم4- ايجاد شعارهايي براي تشويق مخاطبان به رعايت كپي رايت فيلم ها و عدم انتشار رايگان آنها5- ايجاد راهي براي به اشتراك گذاري نظر مخاطبان با همديگر و با مديران سايت.6- دريافت ليست فيلمهاي درخواست شده توسط مخاطبان تهيه فيلم هاي ليست و انتشار آن در سايت.7- بررسي آناليز سايت و يافتن حفرات سايت و برطرف كردن آنها و اجراي دوباره تمام اين هفت گامتمام بازاريابي محتوا به همين هفت گام ختم ميشود. مهم نيست شما مرسدس بنز مي فروشيد و يا فيلم و يا موسيقي و يا هر كالا و خدمات ديگري را عرضه ميكنيد. با رعايت اين هفت گام شما ميتوانيد در عرضه هر كالا و خدماتي موفق شويد. باهم اين گام ها را بررسي خواهيم كرد. تا از اين گام ها راهكارهايي براي تمام كالاها و خدمات بيابيم.1- دسته بندي مخاطب
ما در گام اول مخاطبان خود را دسته بندي كرديم، نام اين گام را دسته بندي مخاطب مي گذاريم.دسته بندي مخاطب در بازاريابي با دو هدف انجام ميشود. برخي بازارياب ها اعتقاد دارند. تنها بايد به دسته اي از مخاطب كالا و خدمات را ارائه داد. كه براي كالا و خدمات ما ارزش قائل هستند. اين بدان معني است كه مثلا فقط به مخاطب حرفه اي و يا فقط به مخاطب عام فيلم ها را عرضه كنيم.اين نوع عرضه كالا و خدمات در بين بازارياب هاي برجسته دنيا مورد قبول و استفاده واقع ميشود. براي اجراي اين روش شما اول مخاطب هدف خود را از بين دسته هاي موجود انتخاب كرده و راجع به آن تحقيق مي كنيد.بايد سليقه و نحوه دسترسي مخاطب به كلاي مد نظر را بيابيد، بايد بدانيد كه كدام رقبا با چه قيمت و كيفيتي كالاي شما را در اختيار مخاطب قرار ميدهند.در مثال ما ممكن است انجمن منتقدان و يا دانشگاه و يا اساتيد، فيلم هاي مد نظردانشجويان سينما و تاتر و يا نقادان را بصورت رايگان در اختيار آنها قرار دهند، بنابراين بايد براي اين موضوع از قبل برنامه ريزي شده باشد. تا با شكست مواجه نشد. شناخت دقيق مخاطب و سليقه او به موفقيت و شكست يك مجموعه خواهد انجاميد. در مثال ما يك سايت كه فيلم هاي كوتاه ديويد لينچ را دانلود و با كيفيت مطلوبي زيرنويس دار كرده و در طراحي سايت در تهران خود عرضه مي كند. ميتواند مخاطب خاص خود را براحتي تشويق به خريد كند.سياست دوم در تقسيم بندي مخاطب اجراي سياست هاي مناسب براي هر كدام از دسته بندي ها است. بعد از سال 2011 و بحران اقتصادي حتي متمول ترين بازارياب هاي دنيا روش ارائه محصول به يك دسته مخاطب را فراموش كرده و تلاش كردند كه براي تمام سليقه ها كالاي خود را عرضه كنند. در مقاله هاي قبلي از عرضه گوشي هاي اپل براي مخاطب عامل صحبت كرده بوديم. اين روش دسته بندي و سياست گذاري براي مخاطب بيشترين سود را براي يك سايت به همراه دارد. تعيين سياست بر اساس سليقه هاي متفاوت مخاطبان به اين معني است كه شما از قبل ميدانيد با چه خواسته هايي مواجه ميشويد و براي آن برنامه ريزي مي كنيد. تا بتوانيد براي هر سليقه اي خدمات مناسب ارائه دهيد. در مثال ما ميتوان براي مخاطب عام كه به دنبال سرگرمي است يك مبلغ عضويت سالانه مقرون به صرفه در نظر گرفت، به اين ترتيب كاربر با يكبار پرداخت هزينه يك سال مشتري سايت ميشود و بعد از پايان سال اگر واقعا فيلم هاي سايت نسبت به سايت هاي رقيب از كيفيت بالاتري برخوردار باشند. مخاطب خود را جذب و مخاطب اشتراكش را تمديد مي كند.مشكل ارائه خدمات براي تمام مخاطبان: گاهي به نظر ميرسد كه سليقه مخاطبان چنان متفاوت است كه نميتوان براي تمام مخاطبان كالا و خدمات را در يك مجموعه ارائه داد. در مثال ما ممكن است سايت مخاطباني داشته باشد كه فيلم ها را با زيرنويسي هاي خنده دار بخواهند مشاهده كنند. يا دوبله هاي خنده دار و يا دوبله هاي محلي از فيلم ها را بخواهند. همه ما در بازار با چنين فيلم هايي مواجه شده ايم. علي القائده اين فيلم ها مخاطباني دارند. آيا ميتوان در يك سايت هم فيلم هاي درجه يك دنيا را قرار داد و هم فيلمهايي كه به طرز وحشتناكي عاميانه هستند؟ البته كه ميتوان اينكار را انجام داد. برخي گمان ميكنند حفظ وقار يك مجموعه ارائه خدمات براي مشتريان خاص است. البته ما قصد نداريم آن روش را غلط بدانيم. ولي ميتوان با ارائه خدمات به همه مشتريان شئونانت تمام مخاطبان را نيز حفظ كرد. سايت هايي زيادي وجود دارند كه اينكار را انجام ميدهند. در مثال ما ميتوان براحتي در يك پوشه جداگانه براي مخاطباني كه بدنبال فيلم هاي عامليانه و بي كيفيت هستند، فيلمهاي مد نظر آنها را قرار داد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۲۰:۱۱ ] [ مينا ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blog9 :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب